PL13 - 13th Polish Company
Failsafe - implant "Rzadki" - Wersja do druku

+- PL13 - 13th Polish Company (http://pl13.com.pl)
+-- Dział: PORADNIKI I GRA (http://pl13.com.pl/forum-142.html)
+--- Dział: Poradniki (http://pl13.com.pl/forum-75.html)
+---- Dział: System Implantów (http://pl13.com.pl/forum-164.html)
+----- Dział: Poradniki dotyczące poszczególnych implantów (http://pl13.com.pl/forum-165.html)
+----- Wątek: Failsafe - implant "Rzadki" (/thread-2314.html)



Failsafe - implant "Rzadki" - Uziriel2796 - 08-11-2018

Failsafe to jeden z implantów, które określa się mianem "Rzadkich". Oznacza to, że szansa na zdobycie go podczas gry wynosi ok. 0,2%. Można również wytworzyć ten implant, wykorzystując surowiec ISO-4, a koszt takiej operacji to 3500 jednostek tego surowca.

Failsafe jest implantem defensywnym, który zwiększa nasze możliwości przeżycia na polu bitwy. Jego działanie opiera się na przywracaniu energii umiejętności klasowej naszej postaci, za każdym razem, gdy ta utraci w trakcie walki tarcze. Wartość ta jest procentowa oraz posiada czas regeneracji wynoszący 20 sekund (czyli efekt można wywołać raz na 20 sekund). Umiejętnością Specjalną implantu jest rażenie naszego wroga impulsem elektrycznym zadającym 150 obrażeń, gdy implant jest na cooldownie, a otrzymane obrażenia zostały zadane przez nóż.

- Poziom 1 - po zniszczeniu tarcz, odzyskujemy 10% umiejętności postaci,
- Poziom 2 - po zniszczeniu tarcz, odzyskujemy 12% umiejętności postaci,
- Poziom 3 - po zniszczeniu tarcz, odzyskujemy 15% umiejętności postaci,
- Poziom 4 - po zniszczeniu tarcz, odzyskujemy 20% umiejętności postaci,
- Poziom 5 - po zniszczeniu tarcz, odzyskujemy 20% umiejętności postaci + Umiejętność Specjalna

Failsafe, ze względu na to, że przywraca część umiejętności, jest szczególnie przydatny na klasie Heavy Assault, a także na klasie Combat Medic. Nieco mniej przydatny jest podczas grania Infiltratorem oraz Light Assaultem. Należy również pamiętać, że efekt nie wystąpi, jeżeli nasza postać ma założony implant Carapace. Dodatkowo nie działa on na klasach postaci Engineer oraz MAX (pierwszy nie ma energii umiejętności, a drugi nie posiada tarcz). Pod znakiem zapytania znajduje się również działanie Umiejętności Specjalnej, ponieważ w momencie utraty tarcz nasza postać ginie od jednego uderzenia nożem. Bonus za 5 poziom działa więc wyłącznie w momencie, gdy odzyskamy tarcze - wtedy porażenie wroga sprawi, że zostaną mu zadane jakieś obrażenia i być może łatwiej nam będzie go zabić (uwaga - impuls nie może zabić wroga, a jedynie sprowadzić go do 1 HP).

Ponadto istnieje również niewielka synergia Failsafe z implantem Assimilate oraz przede wszystkim z tarczami HA.

Podsumowanie: implant może być przydatny, choć należy nauczyć się włączania umiejętności po otrzymaniu sporych obrażeń. Szkoda, że implant posiada 20 sekundową przerwę w działaniu, ponieważ świetnie współgrałby z Shield Regeneration Field Combat Medica. Niemniej nie jest to zły wybór  podczas grania HA oraz medykiem.

Ocena

Piechota:

- Infiltrator 2/10, ponieważ jego umiejętność klasowa nie pomoże nam w walce. A skoro otrzymujemy obrażenia, to znaczy, że albo mamy energię umiejętności i ktoś nas zauważył albo nie używamy umiejętności, co oznacza, że mamy energię by zniknąć. Dałem 2/10, ponieważ istnieje zawsze szansa, że będziemy potrzebowali szybko zniknąć, nie mając energii, ale to jest naprawdę marginalny zakres.
- Light Assault 3/10, ponieważ uzyskujemy paliwo do plecaka po otrzymaniu obrażeń. Widzę tu możliwość wykorzystania tego podczas gry z Icarusem, dzięki czemu w środku strzelaniny będziemy mogli wyskoczyć, ale prawdopodobnie taki manewr będzie się kończył w zdecydowanej większości wypadków śmiercią użytkownika.
- Engineer nie dotyczy
- Combat Medic 4/10, ponieważ po utracie tarcz będziemy potrzebowali leczenia, a dzięki odzyskaniu energii umiejętności klasowej zawsze je otrzymamy
- Heavy Assault 6/10, ponieważ po utracie tarcz zyskujemy tarcze. Jakby nie patrzeć, to dodatkowe 100 HP. Jeżeli do tego dobierzemy Assimilate i nauczymy się korzystać z umiejętności tak, jak działa to w Adrenaline Shield, zyskamy dodatkowy atut w walkach twarzą w twarz.
- MAX nie dotyczy

Pojazdy naziemne: nie dotyczy

Pojazdy lotnicze: nie dotyczy