PL13 - 13th Polish Company
Infiltrator - gra z SMG - Wersja do druku

+- PL13 - 13th Polish Company (http://pl13.com.pl)
+-- Dział: PORADNIKI I GRA (http://pl13.com.pl/forum-142.html)
+--- Dział: Poradniki (http://pl13.com.pl/forum-75.html)
+---- Dział: Piechota (http://pl13.com.pl/forum-86.html)
+----- Dział: Klasy postaci (http://pl13.com.pl/forum-125.html)
+----- Wątek: Infiltrator - gra z SMG (/thread-2231.html)



Infiltrator - gra z SMG - matias4one - 15-07-2018

[Obrazek: e71esy.jpg]

Ogólna taktyka:
Rozgrywka jest bardzo dynamiczna. Zawsze jesteśmy w ruchu i to my rozpoczynamy praktycznie każdą wymianę ognia. Jeśli musimy odzyskać/naładować cloak’a zatrzymujemy się w bezpiecznym miejscu (za skrzynką, w narożu budynku gdzie jesteśmy osłonięci od tyłu itp.). Z czasem nabiera się wprawy i cały czas biegając można cloakować się na odsłoniętym terenie i odcloakować kiedy jesteśmy czymś osłonięci nie zatrzymując się nigdzie po drodze. Należy jednak to robić z głową i odpowiednio w stosunku do sytuacji ponieważ dźwięk cloak’a jest dobrze słyszalny i łatwo rozpoznawalny przez doświadczonych graczy którzy na jego podstawie wywnioskować mogą nawet z której strony będziecie atakować. Podstawą taktyki jest rozpoznanie (koniecznie używaj spoterki!) oraz działanie na tyłach frontu lub peryferyjnych placówkach. Infiltrator nie jest heavy asultem i nie nadaje się na walkę w zergu… chociaż? Osobiście czasami używam go w walce na zzergowanej placówce ale nie zawsze jest to dobry wybór i należy wyczuć czy teraz taka gra się opłaci, czy może lepiej postawić na odporność na obrażenia i siłę ognia.

1. Broń główna – dowolne SMG

Odsyłam do poradników z opisem każdej z broni LINK oraz subiektywnego rankingu która z nich jest najlepsza. Jako, że zrobiłem auraxium na każdym SMG w grze grając infiltratorem polecam rozważenie zakupu MKV Suppressed. Będziemy działać głównie w pojedynkę na tyłach wrogiego frontu a to SMG jako jedyne posiada wbudowany tłumik, który nie wpływa negatywnie na inne statystyki broni.


2. Broń boczna - preferowana


Tu możecie wybrać dowolny pistolet z którego najwygodniej wam się korzysta. Służyć będzie wam tylko awaryjnie w sytuacji kiedy nie zdążycie przeładować głównej broni albo będzie zbyt dużo wrogów na twój magazynek w SMG.

3. Tool – zależy od sytuacji
Spoterka bardziej przydaje się kiedy pilnujemy jakiegoś punktu. Stawiamy ją między punktem a spawnem wroga. Pistolet na darty natomiast jest dla mnie bardziej uniwersalny. Spotuje przez krótszy okres czasu ale nie można go zniszczyć a przewagę daje to że można wystrzelić go przed siebie w odległy od siebie punkt. Świadomość tego gdzie znajduje się wróg daje bardzo dużą przewagę i mi osobiście najlepiej gra się właśnie z pistoletem na darty.

4. Ability – Hunter cloaking lub Nano-armor cloaking
Jeśli chcecie mieć w miarę uniwersalny build to najlepiej zainwestować w maksymalny poziom hunter’a. Zdolność przydaje się także pod snajpienie. Hunter działa przez 12 sekund na maksymalnym, 6 poziomie i po całkowitym rozładowaniu ładuje się 7 sekund. Jeśli natomiast nie macie co robić z certami lub od samego początku chcecie grać tylko z SMG zainwestujcie koniecznie w maksymalny poziom nano-armor’a. Dlaczego? Nano armor dodaje nam 100 HP i 35% odporności na obrażenia od pocisków. Działa przez 11sekund (o 1 sekundę krócej niż hunter) i ładuje się 8,5 sekundy po całkowitym rozładowaniu (tu już jest spora różnica między zdolnościami – aż 1,5 sekundy!). Ja gram w ten sposób, że staram się oflankować wroga z boku lub podejść go od tyłu. Po zabiciu uciekam w bezpieczne miejsce gdzie przeładowuje broń i odnawiam zdolność. Przy takim sposobie gry lepiej sprawdzi się nano-armor, gdzie 1,5 s różnicy w naładowaniu zdolności nie wpływa istotnie na przeżywalność. Za to większa ilość HP i dodatkowa odporność daje wam szansę na wygranie 1vs1 z ogarniętym heavy assultem.

5. Suit – Adrenaline pump lub Nanowave armor

Wybór powiązany jest z tym co mamy na Ability. Jeśli wybraliście Huntera to zdecydowanie polecam Nanowave armor (do 20% odporności na pociski z karabinu). Jeśli wybraliście Nano-armor to polecam Adrenaline pump, większa szybkość poruszania przydaje się kiedy mamy 1 sekundę krócej trwający kamuflaż. Idealnie rekompensuje to w części słabości Nano-armora w stosunku do Huntera.

6. Grenade – EMP lub Decoy Granade

Z tych dwóch zdecydowanie bardziej kozacki jest Decoy. Jeśli wiesz jak go używać może często uratować ci tyłek jeśli kilku przeciwników postanowi poszukać cię z latarkami. Oni pobiegną sprawdzić fałszywy spot na mini mapie, a ty uciekniesz i zdążysz redeployować się gdzie indziej. Tu i tak jesteś spalony. Nadaje się również do zasadzki kiedy w czasie ghost capu którego pilnujesz jakiś pojedynczy wróg będzie chciał odbić punkt. EMP – mniej przydatny przy tym stylu gry ale zawsze możesz nim trochę namieszać kiedy musisz walczyć z większą ilością osób w zamkniętym pomieszczeniu. Niestety użycie go musi poprzedzać twój świadomy atak z zaskoczenia. Bezużyteczny jeśli to wrogowie zaskoczą ciebie.

7. Utility - Medical Kit

Nie zawsze mamy Biolaba, a regeneration jako implant nie przydaje się w tym buildzie aż tak bardzo jak inne implanty. Dlatego Medical Kit jest jedynym słusznym wyborem. Szczególnie po wymianie ognia i zabiciu kogoś trzeba szybko się uleczyć pozostając w ruchu.

8. Nóż - preferowany

Oczywiście można korzystać z noża zamiast jakiejkolwiek innej broni biegając od wroga do wroga ale do tego służy trochę inny build. W tym buildzie nóż jest awaryjną bronią. Kiedy możesz się z kimś „przytulić” jest skuteczniejszy od wszystkiego innego.

9. Implanty - Catlike, Deep operative, Sensor shield, Sweeper HUD

Dokładny opis każdego z nich macie tu : LINK
Ja skupie się na ciekawych połączeniach.
Deep operative + Sensor shield - redukuje widoczność postaci na cloaku. Nie jesteś wykrywany przez spoterki jeśli nie podejdziesz za blisko, nie widać cię na Thermal i IRNV.
Deep operative + Catlike na 5 poziomie - redukuje widoczność postaci na cloaku, możesz wyżej skakać co umożliwia wspinanie się na wiele obiektów. Dzięki temu możesz zaskoczyć wrogów lub znaleźć bezpieczne miejsce na przeładowanie broni i uleczenie się.
Deep operative + Sweeper HUD - redukuje widoczność postaci na cloaku, pokazuje ładunki wybuchowe blisko twojej postaci. W tym wypadku miny przeciwpiechotne od których ginę chyba najczęściej.

Jak zauważyliście w mojej opinii Deep operative jest obowiązkowym implantem. Zmniejszenie widoczności cloaka jest kluczowe dla komfortowej gry na tym buildzie. Nie zapominajecie jednak, że dla innych graczy nie jesteście całkowicie niewidoczni.


Zapraszam do dyskusji, jestem ciekaw jakie macie uwagi i własne spostrzeżenia co do takiego stylu gry.


RE: Infiltrator - gra z SMG - matias4one - 15-07-2018





Na filmiku macie przykład gry podobnym buildem. Istotną różnicą są użyte implanty. Moukass walczy w zergu gdzie ważniejsza od bycia niewidzialnym na spoterkach jest odporność na obrażenia i efekty od różnego rodzaju wybuchów. Używa Assimilate (zabicie wroga poprzez trafienie w głowę, daje ci natychmiastowo pkt. tarczy) i Battle Hardened (redukuje wstrząsy kamery, spowodowane eksplozjami oraz otrzymywanymi obrażeniami).


RE: Infiltrator - gra z SMG - Uziriel2796 - 15-07-2018

Jest tu tak dużo rzeczy z którymi się nie zgadzam, że nie będę ich nawet wypisywał. Ciekawy punkt widzenia.


RE: Infiltrator - gra z SMG - matias4one - 15-07-2018

Chętnie przeczytałbym twoje uwagi Big Grin


RE: Infiltrator - gra z SMG - CT429PL - 15-07-2018

Tylko SAS-R Angry


RE: Infiltrator - gra z SMG - matias4one - 15-07-2018

(15-07-2018, 16:13)CT429PL napisał(a):  Tylko SAS-R Angry

LOL, przecież w tytule masz grę infikiem z SMG a nie snajpą xD


RE: Infiltrator - gra z SMG - Uziriel2796 - 15-07-2018

Jak tam chcesz:

1. Darty da się zniszczyć. To takie żółte kulki, które pękają na 3 strzały lub są niszczone przez EMP.

2. Dałeś chyba najgorsze SMG na build. MKVka jest naprawdę słaba, a taki Cyclon czy Gladius sprawdzi się o niebo lepiej na bliskim dystansie.

3. Tool rzeczywiście jest dowolny, ale spoterka jest dużo lepsza. Darty mają to do siebie, że widać wroga tylko co jakiś czas, a to oznacza, że zawsze ma chwilę, by zrobić cię w balona.

4. Na Suit brakło mi bandoliery na EMPeki. To jest OP jeżeli nie szkoda nam nanitów.

5. Granaty Decoy ssą - musisz spotkać naprawdę głupiego wroga, by nabrał się na te granaty. Za to EMPeki są prawdopodobnie najmocniejszymi granatami w grze, a za ich pomocą można czyścić korytarze z nie jednego czy dwóch wrogów, ale nawet z 3 lub 4. Zwłaszcza, jeżeli dobierzemy dobre SMG.

6. Ja się nigdy nie czepiam Medkitów. Są OP, dlatego ich nie lubię. To nie tak, że nie masz tu racji, po prostu ja nigdy nie będę używał tego dziadostwa.

7. I totalnie nie rozumiem po co mi Deep Operative. Jest słaby, a od przyszłego updatu będzie wymagał naładowania, by działać. Podstawowy implant dla infika z SMG to Catlike - o niebo ułatwia grę i pozwala ci skakać wokół wroga, gdy ten nie wie co się dzieje. Do tego preferuję Regeneration, dzięki któremu mogę sobie uzupełnić zdrowie. Ale to pewnie wynika z tego, że nie noszę Medkitów. Ja zamiennie używałbym z Battle Hardened.

8. Ew. dopomniałbym się o to, by dobrać sobie boczniaka do SMG. W sensie jak mam Gladiusa albo Cyclona, to wziąć coś na dystans. Jak mam NSkę, to raczej coś na krótszy.


RE: Infiltrator - gra z SMG - CT429PL - 15-07-2018

(15-07-2018, 16:17)matias4one napisał(a):  LOL, przecież w tytule masz grę infikiem z SMG a nie snajpą xD
Co ma piernik do wiatraka?Dodgy


RE: Infiltrator - gra z SMG - Uziriel2796 - 15-07-2018

Matias zostaw CT. Próbuje być zabawny Tongue


RE: Infiltrator - gra z SMG - matias4one - 15-07-2018

Dzięki za odpowiedź Uzi. Dowiedziałem się kilku rzeczy o których nie wiedziałem mimo, że gram w tę grę już dosyć długo. Nie miałem pojęcia o tym że darty można zniszczyć. Co do SMG i Toola to jest to subiektywna ocena i nie będę tu dyskutował. Z EMP jakoś nie potrafię korzystać, poza wymienioną przeze mnie sytuacją. A jeśli chodzi o decoy to notorycznie się na to nabierali kiedy robiłem SMG. Nie przywiązuje aż takiej wagi do granatów bo rzadko z nich korzystam dlatego nawet nie pomyślałem o bandolierze Smile Jak nie gram z Deep Operative zdarza mi się częściej ginąć kiedy jestem na cloaku i się poruszam. Co do Battle Hardened masz rację, korzystam z niego często na innych klasach i korzystałbym pewnie też na infiku gdyby nie to że strzelam głównie z biodra gdzie efekty niwelowane przez implant nie są aż tak odczuwalne.


RE: Infiltrator - gra z SMG - CT429PL - 15-07-2018

Pragnąłem jedynie uświadomić biedne zbłądzone dusze, że istniej coś lepszego do proponowanego rozwiązaniaTongue


RE: Infiltrator - gra z SMG - Uziriel2796 - 15-07-2018

To nie jest rozwiązanie, tylko poradnik.