PL13 - 13th Polish Company
Porównanie 5 SMG - Wersja do druku

+- PL13 - 13th Polish Company (http://pl13.com.pl)
+-- Dział: PORADNIKI I GRA (http://pl13.com.pl/forum-142.html)
+--- Dział: Poradniki (http://pl13.com.pl/forum-75.html)
+---- Dział: Piechota (http://pl13.com.pl/forum-86.html)
+----- Dział: Bronie (http://pl13.com.pl/forum-126.html)
+------ Dział: SMG (http://pl13.com.pl/forum-147.html)
+------ Wątek: Porównanie 5 SMG (/thread-2053.html)



Porównanie 5 SMG - Uziriel2796 - 15-05-2017

Znudziło ci się patrzenie na świat przez lunetę? A może potrzebowałbyś czegoś na nieco większy dystans, niż ma strzelba? W takim razie dobrze trafiłeś. Spędziwszy trochę czasu (ponad 2 godziny) na porównywaniu różnych SMG, jestem w stanie wydać werdykt i odpowiedzieć na pytanie, które SMG jest najlepsze.


Otóż żadne.

Każda broń sprezentowana nam przez Daybreak, ma swoje wady i zalety. Od razu ostrzegam, że po przeczytaniu tego poradnika nie będziesz wiedział, która broń zabija najwięcej ludzi w przeciągu minuty. Najważniejszy w użytkowaniu jakiejkolwiek broni, jest skill indywidualny. Poradnik powstał jedynie po to, byś znając swoje mocne i słabe strony, mógł wybrać najlepszy karabin, ale dla siebie.

Krótkie przedstawienie kandydatów (kolejność alfabetyczna, według pseudonimów):

1. "Blitz" Blitz GD-10 - przedstawiciel rodziny kategorii "G", czyli broni o wysokiej szybkostrzelności. Posiada największy z dostępnych magazynek i jest najlepszy, jeżeli chodzi o strzelanie "z biodra".

2. "Emkafałka" MKV Suppressed - SMG z domyślnie zamontowanym tłumikiem. Czy rekompensuje on wady broni?

3. "Eneska" NS-7 PDW - Tak jak każda inna "Eneska" nadrabia wysoką celnością. Na czym zatem traci?

4. "Sajklon" AF-4 Cyclone - do niedawna najlepszy SMG na rynku, przebijający statystykami nawet swoich odpowiedników na innych frakcjach. Jednak czy po ostatnim nerfie utrzymał prowadzenie?

+ Tempest - Auraximowy SMG na bazie Cyclona. Nim jednak zajmiemy się na końcu, ponieważ jest on nagrodą za wbicie Auraxium na pozostałych SMG. A do tego czasu będziesz już miał swoją opinię.


Konkurencja I - Celność podczas ostrzału ciągłego

- W testach najsłabiej wypadł Cyclone. Poprzez niską zawartość magazynka i duże rozproszenie pocisków, na dystansie około 50 metrów rozproszenie pocisków nie zawsze pozwala na precyzyjne celowanie. Stąd wymuszone jest strzelanie seriami. Jeżeli chcesz polepszyć osiągi w tej dziedzinie, najlepszym rozwiązaniem będzie kupno Compensatora oraz Forward Gripa. Niemniej broń wymaga kosztów, by być skuteczna na dystansie większym, niż bliski.

- Nieco lepiej sprawił się Blitz. Jego celność jest podobna do poprzednika, ale znacznie większy magazynek daje pewność, że uda ci się zabić wroga, pomimo dzielącej was odległości. Z drugiej jednak strony osiągniesz to znacznie szybciej, strzelając seriami i inwestując w te same ulepszenia co na pierwszym SMG.

- O klasę wyżej stał natomiast MKV. Broń w porównaniu do poprzednich posiada znacznie mniejszy rozrzut, co nawet przy mniejszym magazynku, dawało lepszy efekt. Należy przy tym jednak wziąć pod uwagę, że zamontowany dodatkowy magazynek, wspomoże jeszcze ostrzał ciągły.

- Zdecydowanie najlepiej wypadła jednak NSka. Zgodnie z charakterystyczną cechą rodziny NS, była niezwykle celna podczas ostrzału na średnim dystansie. Przy tej broni zakup Compensatora i Forward Gripa nie jest już konieczny, dużo bardziej polecałbym Flash Supperssora i Extended Magazine.

Konkurencja II - Strzelanie "z biodra"

- Tym razem na szarym końcu wylądowała MKVka. Pomimo dobrej celności z użyciem celownika, nie spisała się, gdy go nie było. Oczywiście nie twierdzę, że była totalnie bezużyteczna. Jednak w stanie surowym, mały magazynek oraz niska ilość obrażeń nie pozwalały na zabicie więcej niż 2 osób na magazynek, będąc w ruchu. Jednakże, by nie ujmować jej atutu, na bliskim dystansie przydaje się wbudowany tłumik, dzięki któremu wróg nie widzi cię na mini mapie, co stanowi plus w walkach.

- Podobny rezultat uzyskał Cyclon. Różnica była jednak taka, że zawsze po 2 zabójstwach miałem jeszcze kilka pestek do wystrzelenia. Nie zawsze dawały one 3 zabójstwa, dlatego nie pokonał następnego kandydata, ale na pewno można się czuć bezpieczniej, dzierżąc jego, niż poprzednika.

- A próg 3 zabójstw osiągnęła NSka. Na spokojnie można było dzięki niej uzyskać 3 kille, zwłaszcza, że nawet jeżeli wróg stoi nieco dalej, to zachowuje ona celność i niski opad obrażeń od pocisku, co wpływa pozytywnie na ilość killi na magazynek.

- No i najlepiej sprawdził się Blitz. 4, 5 zabójstw jest na porządku dziennym, co jest zasługą dużej szybkostrzelności i rozbudowanego magazynku. Jest to świetna opcja, jeżeli wskakujesz na niczego niespodziewających się przeciwników, ponieważ przeważnie umierają, zanim zdążą się obrócić. Dlatego tu proponowałbym dokupić Laser Sight.

Konkurencja III - Przeładowanie

- No, ale amunicja zawsze musi się skończyć. Jaki karabin radzi sobie wtedy najlepiej? Zwłaszcza w momentach krytycznych? Na pewno nie Blitz. Ma on 3,5 sekundy na przeładowanie, co jest wystarczającym czasem, by ktoś zdążył wyciągnąć cokolwiek i cię zabić. Najlepszą taktyką jest tu odpowiednie gospodarowanie amunicją oraz przeładowywanie w miejscach w miarę bezpiecznych. 50 pestek przecież nie znika od tak. No chyba, że akurat znika Smile

- O pół sekundy szybszy jest Cyclone i wierzcie mi lub nie, to pół sekundy często ratowało mi K/D. Tu gospodarka pociskami już nie działa, bo jest ich tylko 25. Niejakim rozwiązaniem było kupienie Extended Magazine i sprawdzało się dobrze. Powstaje jednak pytanie, czy lepiej jest mieć 15 pocisków, jak w przypadku poprzednika czy większy damage od strzału, jak w obecnym.

- Różnica pomiędzy poprzednikiem a MKVką to 0,16 sekundy. Tu obniżenie czasu przeładowania nie było już tak odczuwalne, niemniej trzeba oddać cesarzowi co cesarskie itd.

- Różnicę było czuć dopiero gdy z drugiego kandydata przesiadłem się na NSkę. To już 0,325 sekundy i nawet, jeżeli nie wygląda to na istotną odległość czasową, to jednak czuje się takie rzeczy podczas korzystania. Ale Extended Magazine również się przydaje. Choćby i po to, by zabić kolejną osobę, jeżeli nie masz się jak schować.

Konkurencja IV - Szybkostrzelność

- Czasem jednak trzeba wypruć jak najwięcej pocisków na minutę. Zwłaszcza jak jest dobra farma. Dlatego jeżeli gustujesz w Sundkach, z których wysypuje się piechota, a akurat biegnie na nie 50 NC, nie bierz raczej Cyclona. Chyba, że wolisz mieć broń zadającą więcej obrażeń. To już kwestia gustu. Niemniej na minutę właśnie ta broń wystrzela najmniej pocisków.

- Jako, że druga w wielkości obrażeń jest NSka, to również ona nie posiada sporego Fire Rate'a. Wypluwa ona nieco więcej pestek, niemniej jest jeszcze dwóch kandydatów, którzy robią to lepiej.

- Po pierwsze MKVka, która przy niskim czasie przeładowania i szybszym opróżnianiu magazynka sytuuje się wyżej.

- A po drugie król tej kategorii, czyli Blitz. Oczywiście ma najwięcej pocisków oraz najszybciej się ich pozbywa. Nie przeszkadza tu nawet długi czas przeładowywania. Byle tylko znaleźć dobrą osłonę i spray and pray.

Konkurencja V - Obrażenia "suche"

- Tyle już o tym mówię, że czas wyjaśnić, jak przedstawia się statystycznie rozkład obrażeń w poszczególnych broniach. W statystykach "od strzału" najgorzej naturalnie wypada Blitz. Jednak to nie jest broń do walki pozycyjnej i ostrzeliwania się. Tu albo walisz, ile fabryka dała, albo przechodzisz do kolejnych broni.

- Takie same obrażenia początkowe ma MKVka, która to jednak jest nieco celniejsza, a i opad obrażeń ma mniejszy. Dlatego ląduje wyżej niż poprzednik.

- No i obrażenia początkowe dzieli z nimi jeszcze NSka. Jednakże jest jeszcze celniejsza niż poprzednik, a na dodatek opad obrażeń jest końcowo porównywalny do zwycięzcy kategorii.

- Czyli do Cyclona, który na bliskim dystansie zadaje od pocisku około 40 obrażeń więcej niż konkurencja. Jest to jedyna z 4 broni, która ma wyższy damage i pomimo opadu, tych danych statystycznych, na dystansie, utrzymuje najwyższą ilość obrażeń.

Konkurencja VI - SPK - Shots per Kill

- Tu nie ma się co rozwodzić. Na bliskim dystansie tylko Cyclone potrzebuje 6 strzałów w ciało bądź 3 w głowę, by zabić. Reszta to odpowiednio 8/4 strzały. Na dystansie wypada różnie, ale biorąc pod uwagę opad obrażeń, Im dalej, tym skuteczniejsza jest przede wszystkim NSka. Blitz i MKVka, mają spory opad obrażeń, dlatego stają się nieco gorsze, niż pozostałe dwa. Dopiero od dystansu około 40 metrów lepiej używać ich, w kolejności od najgorszego: Blitz, Cyclone, MKVka i NSka, gdyż tam już lepiej polegać na celności, niż na obrażeniach czy szybkostrzelności.

Podsumowanie:

Bliski dystans: Wszystkie są dobre, ale Blitz zabija najszybciej, a Cyclone potrzebuje mniej pocisków do zabicia.

Średni dystatns: MKVka oraz NSka, ze względu na celność, a ta druga dodatkowo ze względu na niski opad obrażeń.

Gdy wroga jest dużo: Blitz.

Gdy potrzebujesz czegoś, ale nie wiesz na jakim dystansie walczysz: NSka.

Gdy wolisz dużą ilość obrażeń od strzału: Cyclone, a na większym dystansie również NSka.



+ Tempest

To broń o obrażeniach Cyclona, nieco większym magazynku początkowym oraz z niskim opadem obrażeń. Jeżeli zainwestujesz w kontrolę celności, to możesz otrzymać coś, co nie do końca jest SMG, ale już raczej podchodzi pod kategorię Carabines. Dlatego polecam kupić Compensatora i Forward Gripa. Dzięki temu otrzymujesz Karabinek dla klas, które nie mają dostępu do broni o podobnej specyfikacji.

Niemniej jednak polecam wbicie SMG i sprawdzenie samemu, co w trawie piszczy. Mnie Tempest mimo wszystko przypadł do gustu, choć mało nim grałem.




To już wszystko. Teraz pozostało czekać na NSX Tengu, które pojawiło się już na serwerze testowym. Pewnie niedługo ujrzy światło dzienne, a wtedy nie omieszkam się zapewne opisać swoich wrażeń. Gdzieś tak po 1000 zabójstw oczywiście.


RE: Porównanie 5 SMG - IICzern - 15-05-2017

Cyclone zabija szybciej niż Blitz.


RE: Porównanie 5 SMG - Uziriel2796 - 15-05-2017

1. Nie jestem w stanie tego zmierzyć w warunkach bojowych.
2. Nie wiem, pod jakim względem (szybciej wystrzela 3 pociski, niż Blitz 4?
3. Które jest najważniejsze - to nie Cyclon zabija, tylko gracz. A ci są różni.
4. Zapisz się na Archersmasha.